سفر سلف پرتره ون گوگ از Musée d`Orsay به ولز

در نمایشگاه "هنر سلفی" در موزه ملی ولز پرتره وینسنت ون گوگ برای اولین بار در ولز به نمایشگر می آید.


به گزارش گالری آنلاین، این نقاشی، یکی از حداقل 24 تصویر شخصی است که توسط ون گوگ در دو سال اول حضورش در پاریس خلق شده است.

برای جابجایی این اثر یک وام ویژه با هدف تقویت اوراق قرضه فرهنگی بین دو کشور در نظر گرفته شده است.

همچنین Dawn Bowden، معاون وزیر فرهنگ و ورزش ولز، تبادل اثر هنری را راهی مناسب برای نمایش آثار هنری از ولز در فرانسه خواند که در آن فرانسه به صادرات شماره یک ولز برای غذا و نوشیدنی، رقص، موسیقی و ورزش تبدیل شده است.

مدیر مجموعه ها و تحقیقات در گالری ملی کاردیف، کات دیویس، گفت که وی "مطمئن است که بازدید کنندگان این موزه از دیدن این اثر توسط یکی از مشهورترین نقاشان جهان که در ولز به نمایش گذاشته می شود، لذت خواهند برد."

"هنر سلفی" از خود عکسهای نقاشی شده به عنوان اولین "سلفی ها" استفاده می کند، اصطلاحی که در سال 2002 ایجاد شد و در سال 2013 به کلمه دیکشنری آکسفورد تبدیل شد. سایر آثار در این نمایش شامل نقاشی های رامبراند و فرانسیس بیکن است.

دیویس گفت: عکسهای مختلف روشهای متعددی را نشان می دهد که هنرمندان برای توصیف خود به همان روشی که ما ارائه می دهیم و تصاویر خودمان را به اشتراک می گذاریم، انتخاب کرده اند.

بیانیه مطبوعاتی این نمایشگاه توضیح داد: "بسیاری از هنرمندان از خود پرتره هایی به عنوان راه هایی برای کشف هویت خود و بیان خود به جهان استفاده کرده اند."

logo-samandehi